- Internetverbinding
Soms ligt de oorzaak bij een slechte internetverbinding of is er een storing bij je internetprovider. Als de applicatie niet (goed) werkt op je huidige netwerk, probeer het dan eens via een andere WiFi-, 4G- of 5G- verbinding.
- Browser
Het kan zijn dat het foutmelding alleen voorkomt in de specifieke webbrowser die je gebruikt. Probeer of het in een andere browser - zoals Edge, FireFox, Chrome of Safari - wel goed werkt.
- Privé- of incognito venster
Soms heeft een probleem te maken met de gebruikershistorie, zoals cookies, je browsegeschiedenis of eerder ingevoerde gegevens (bijvoorbeeld in een formulier). Door dezelfde handeling uit te voeren in een privé- of incognitovenster, kom je er achter of dit de oorzaak is van het probleem.
- Apparaat
In sommige gevallen wordt een probleem veroorzaakt door (instellingen op) het apparaat dat je gebruikt. Probeer het eens met een andere smartphone, computer of tablet.
- Locatie / IP-adres
Sommige afgeschermde pagina’s zijn alleen vanaf bepaalde locaties toegankelijk. Mogelijk komt het niet-functioneren van een pagina door een IP-restrictie. Een handige link om jouw IP-adres te achterhalen is http://watismijnip.nl/.
- Staging-, test- of live URL?
Bekijk je de pagina wel op de juiste URL? Het kan zijn dat het probleem zich voordoet omdat je niet het juiste webadres gebruikt. Bekijk of je op de juiste staging-, test of live URL zit.
- Cookies
Een probleem kan worden veroorzaakt door cookies of caching. Vernieuw altijd eerst de pagina. Alleen refreshen met F5 (Mac: Command + R) is vaak niet genoeg. Met een ‘harde refresh' (Windows: Ctrl + F5 / Mac: Command + Shift + R) verwijder je alle caching en cookies.