Hosting en techniek voor de webshop
Enkele maanden voor het WK voetbal werden we benaderd door Reclamebureau Graphic met de vraag of wij een webshop konden ontwikkelen waar binnen 14 dagen 100.000 producten verkocht moesten gaan worden. Dolphiq mocht de hosting en techniek voor deze actie verzorgen.
Het idee
Dolphiq verzorgde de hosting en techniek voor de juichpakken-actie, die door Reclamebureau Graphic en supermarktketen Jumbo is bedacht. We hebben een actie-webshop ingericht, zonder dat van tevoren bekend was om welke producten het zou gaan.
De aanpak
Omdat er een grote hoeveelheid bezoekers werd verwacht, richtten we een krachtige Virtual Private Server in die eenvoudig opgeschaald kon worden bij enorme bezoekerspieken. De techniek is volledig toegespitst om veel bezoekers tegelijkertijd te kunnen bedienen.
Het resultaat
De Roy Donders juichpakken actie is een enorm succes geweest. De website had meer dan 1.000.000 unieke bezoekers en er zijn ruim 250.000 juichpakken verkocht. Gedurende de hele actie hebben we geen seconde downtime gehad!
"Superteam, bedankt voor jullie flexibiliteit de afgelopen weken"
– Jumbo Supermarkten