SEO-campagne belangrijkste zoektermen

Vanuit De Oerbron werd de wens uitgesproken om de website beter vindbaar te maken in de organische zoekresultaten. Op de zoektermen die van belang zijn scoorde de website onvoldoende. Wij voerden een SEO-campagne uit om er voor te zorgen dat de website beter naar voren komt in de zoekmachines.

Het idee

Een betere vindbaarheid van de website op de cruciale zoektermen leidt tot meer organisch zoekverkeer. Op de geoptimaliseerde landingspagina's hebben bezoekers vervolgens de mogelijkheid om de producten/ diensten waar ze naar zochten te bestellen.

De aanpak

In overleg met Oerbron zijn de belangrijkste zoektermen geïdentificeerd. Dolphiq heeft een analyse gemaakt van de huidige SEO-positie en heeft middels keyword-onderzoek bekeken waar de kansen liggen. Vervolgens zijn de SEO-experts van Dolphiq aan de slag gegaan om de site beter vindbaar te maken.

Het resultaat

Voor de twee belangrijkste zoektermen is de gemiddelde positie in de zoekresultaten van Google verbeterd van respectievelijk positie 1,6 naar 1,0 en van 8,1 naar 1,1. De Oerbron profiteert van de verbeterde vindbaarheid doordat zij structureel meer bestellingen krijgen via de organische zoekresultaten. 

""Binnen 2 weken was het resultaat al merkbaar en ik merk dat de verkoop van producten uit onze webwinkel met 20% is gestegen.""

– Arjan Reints, De Oerbron

Wie maakten het mogelijk?

Vragen of opmerkingen?

Neem contact met ons op, we helpen je graag...
Loading page...