Nadelen van social media

Social media gebruiken als bedrijf heeft voor- en nadelen. Wanneer je social media op een structurele manier aanpakt, zijn de voordelen groter dan de nadelen

Voor- en nadelen

Tegenwoordig zijn bijna alle bedrijven actief op social media. De inzet van social media helpt je om direct in contact te komen met je klanten. Echter, er is wel een aantal zaken waar je als organisatie rekening mee moet houden. In dit blog beschrijven we een aantal nadelen van social media.

Omgaan met klachten op social media

Positieve reacties op je producten en diensten zijn goede reclame op social media, maar wat doe je wanneer iemand negatieve berichten over je organisatie verspreidt? Het is belangrijk om het bericht serieus te nemen door snel en adequaat te reageren. Op die manier bouw je een relatie op met de klant met als gevolg dat er van de klacht een kracht wordt gemaakt.

"Veel mensen zullen jou of je bedrijf eerst googelen voordat ze contact met je opnemen"

Transparantie als nadeel

Berichten die je op social media plaatst kunnen door iedereen worden gelezen, wat als één van de nadelen van social media kan worden beschouwd. Veel mensen zullen jou of je bedrijf eerst googelen voordat ze contact met je opnemen. De kans is groot dat ze ook bij je social media accounts terecht komen. Het is daarom zaak dat mensen de juiste informatie over je vinden en dat je bij het plaatsen van social media updates goed oplet wat je wel en wat je niet op het internet kwijt wilt.

Passiviteit

Wanneer je hebt besloten om als bedrijf te beginnen met social media, zullen mensen ook van je verwachten dat je actief bent. Het is daarom geen optie om bijvoorbeeld niet te reageren op negatieve feedback of nooit een bericht te plaatsen op je social media accounts. Op deze manier voorkom je dat mensen een negatief beeld krijgen van de organisatie en de nadelen van social media de overhand nemen.

Meer informatie?

Het onderhouden van social media kanalen kan veel tijd kosten. Wij kunnen je helpen bij het opzetten en uitvoeren van social media werkzaamheden. Hierbij kun je denken aan het opzetten van een advertentiecampagne of het ontwikkelen van een social media strategie. Voor meer informatie kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.

Meer weten over de voor- en nadelen van social media?

Neem contact met ons op via onderstaand formulier. We bijten niet...
Loading page...