Advertentie extensies in Google AdWords

Google AdWords is de ideale manier om nieuwe klanten aan te trekken en online je producten te verkopen. Een advertentie bestaat in de basis uit een kop, een zichtbare URL en twee beschrijvingsregels. Maar, vergeet ook zeker de advertentie extensies niet.

Wat zijn advertentie extensies?

Een advertentie extensie is een uitbreiding van je tekstadvertentie met extra informatie over je product of dienst. Er zijn verschillende soorten advertentie extensies beschikbaar in Google AdWords. Ze geven je de gelegenheid om jouw advertentie onderscheidend te maken en de bezoeker te informeren over je organisatie en de pagina waar hij/zij op terecht komt. Vrijwel alle advertentie extensies zijn gratis. 

Waarom zou je advertentie extensies gebruiken? 

Voor sommige zoekopdrachten in Google worden op de eerste zoekresultatenpagina tot wel 7 advertenties getoond. Daarnaast staan er 10 organische zoekresultaten en mogelijk zelfs nog Google Shopping-resultaten. De keuze voor de Google gebruiker is groot. Het is dus zaak om jouw AdWords-advertentie onderscheidend te maken zodat de gebruiker jouw advertentie zeker ziet staan.

"Maak jouw AdWords-advertentie onderscheidend!"

Voordelen van advertentie extensies

Ben je nog niet overtuigd van de mogelijkheden? We zetten 5 voordelen voor je op een rij:

  • Het toevoegen van advertentie extensies is gratis
  • Advertenties met extensies hebben een hogere CTR
  • Je kunt veel meer informatie kwijt over je product of dienst 
  • Extensies hebben indirect invloed op de kwaliteitsscore
  • Advertenties met extensies nemen meer ruimte in op de resultatenpagina

Soorten extensies

Binnen Google AdWords zijn er verschillende soorten extensies beschikbaar. Welke je gebruikt, is natuurlijk afhankelijk van het doel van je campagne. We bespreken de extensies hieronder:

  • Sitelink extensie: Met de sitelink extensie kun je links naar specifieke pagina's op de website (bijvoorbeeld de productpagina) plaatsen onder je advertentie.
  • Locatie extensie: Locatie-extensies geven het adres, telefoonnummer, openingstijden en beoordelingenvan je bedrijf weer. Een koppeling met Google My Business is noodzakelijk.
  • Oproep extensie: Met de oproep extensie plaats je een telefoonnummer in je advertentie. Vooral bij de weergave op mobiele telefoons kan deze 'bel-knop' handig zijn.
  • App extensie: De app extensie biedt de mogelijkheid om een link naar een app in de App Store toe te voegen aan je advertenties.
  • Recensie extensie: Laat bij je advertentie een citaat zien uit een betrouwbare online bron. Het citaat wordt weergegeven in een extra regel tekst onder je advertentie.
  • Highlight extensie: Highlight extensies zijn teksten van max. 25 tekens die je kunt gebruiken om de unique selling points (usp's) van jouw product/ dienst te laten zien. Meestal worden er drie getoond.
  • Geautomatiseerde extensies: Deze worden automatisch weergegeven bij je advertenties. De belangrijkste is 'Verkopersbeoordelingen', die beoordelingssterren aan je advertentie toevoegt.
  • Extensie voor website informatie: Met deze extensie kun je extra informatie tonen over je product of dienst binnen één van de categoriëen: Hotels, bestemmingen, buurten, cursussen, dekking, merken, modellen, services, shows, stijlen, studieprogramma's, typen of voorzieningen.
Een AdWords advertentie met extensies

Meer informatie over Google AdWords?

Als gecertificeerd Google Partner voor AdWords vertellen we je graag meer over de mogelijkheden die Google AdWords te bieden heeft. Samen met jou zetten we je campagne op en maken we de advertenties, inclusief advertentie extensies natuurlijk! Voor meer informatie over AdWords en voorbeelden uit de praktijk verwijzen we je graag naar onze AdWords-pagina.

Wil je weten hoe wij een onderscheidende AdWords campagne voor je opzetten?

Stuur ons een berichtje en we vertellen het je graag...
Loading page...