4 Quick wins om je SEO te verbeteren

Voor veel bedrijven is de vindbaarheid van hun website van cruciaal belang. Als ondernemer heb je alleen niet altijd de tijd om je te verdiepen in SEO. Daarom geven we je in dit blog 4 quick wins om de SEO van je website te verbeteren.

Waarom is SEO zo belangrijk? 

Er staan meer dan 5 miljoen websites met de extensie .nl geregistreerd (bron: SIDN). Eenmanszaak of multinational, vrijwel elke organisatie in Nederland heeft zijn eigen website. Een simpele zoekopdracht als 'auto kopen utrecht' levert bij Google al 2.840.000 zoekresultaten op. Als autoverkoper in Utrecht wil je natuurlijk het liefst bovenaan staan in deze lijst. Hoe je dat doet...? SEO!

Wat kun je doen om je SEO te verbeteren?

Zoekmachine optimalisatie heeft zich over de jaren heen steeds verder ontwikkeld. Waar het vroeger de truc was om de juiste keywords op de juiste plaatsen in de tekst te gebruiken en zo veel mogelijk backlinks te verzamelen, ligt het tegenwoordig een stuk gecompliceerder. Het is een proces van structureel goede content plaatsen, linkbuilding en autoriteit opbouwen. Maar vergeet ook zeker de laadsnelheid en de technische eigenschappen van de website niet!

"Google only loves you when everyone else loves you first"

– Wendy Piersall

4 Quick wins om je SEO te verbeteren

Ondanks dat SEO een proces is dat niet binnen een paar dagen resultaat oplevert, is er ook een aantal zaken die je eenvoudig en snel kunt doen om in korte tijd een significante verbetering te realiseren:

  • Paginatitels:
    De paginatitel (H1-tag) van je homepage is misschien wel de belangrijkste regel van je hele website. Zorg er voor dat hier zoektermen op staan waarop je gevonden wilt worden! Dit geldt overigens niet alleen voor de homepage, maar voor elke pagina.
  • Https:
    Zoekmachine Google kondigde in augustus '14 aan websites die beveiligd zijn met een SSL-certificaat te belonen. Een https-beveiliging zorgt er voor dat gegevens die worden verzonden tussen website en gebruiker zijn versleuteld en dus niet toegankelijk zijn voor derden. 
  • Afbeeldingen:
    Geef afbeeldingen een bestandsnaam met relevante zoekwoorden en benut de alt-tekst, waarmee je de afbeelding een beschrijving mee kunt geven. Hiermee optimaliseer je niet alleen de pagina waar ze op staan, maar zorg je er ook voor dat ze vindbaar zijn in Google Afbeeldingen.
  • Interne links:
    Voeg interne links toe aan je pagina. Zo help je je bezoekers te navigeren op je pagina, verlaag je je bouncepercentage en geef je aan Google aan waar de achterliggende pagina over gaat. 

Wat kunnen wij voor je betekenen?

Met bovenstaande quick wins kun je zelf aan de slag om je positie in de organische zoekresultaten te verbeteren. Uiteraard kunnen onze SEO-experts je hier ook bij ondersteunen. Zij kunnen je bijstaan bij het doen van keyword-onderzoek, tekstoptimalisatie of zelfs een hele SEO-campagne voor je verzorgen.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Op onze pagina over SEO kun je zien wat een SEO-campagne voor jouw organisatie kan doen. Een SEO-campagne is een investering die je website nog jarenlang bezoekers oplevert! Voor meer informatie kun je natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen.

Wil jij de vindbaarheid van jouw website op korte termijn verbeteren?

Neem contact met ons op via onderstaand formulier, we bijten niet...
Loading page...